Newsweek mění strategii, vsadil na červenou

NWAktuální vydání Newsweeku se dost liší od svých předchůdců. Hned na první pohled zaujme červenobílým logem, které je typické spíše pro jeho zahraniční bratry. Magazín se chtěl zpočátku červené zcela vyhnout, a to hlavně z důvodu celé jeho designové koncepce. Důvodem pro změnu je zvýšení prodejnosti a atraktivnosti pro čtenáře.

„Věděli jsme, že český Newsweek bude mít jinou strukturu než americká předloha. Proto jsme se rozhodli i pro vlastní design, ve kterém černo-bílé logo zapadalo do grafické koncepce,“ přiblížil serveru MediaGuru.cz šéfredaktor Jiří Nádoba.

Proč se tedy český Newsweek rozhodl pro změnu? Výzkumy Focus groups prokázaly, že červená barva zaujme potenciální čtenáře víc než bílé či barevné logo na černém pozadí. Také se čtenářům více líbí a lépe hledá na stáncích, kde nesplývá s ostatními tituly. Na tvorbě nového vzhledu se opět podílelo grafické studio Side 2, které dokonce za grafickou podobu Newsweeku bylo nominováno na cenu Czech Grand Design v kategorii Grafický designér roku. Změnou prošly i webové stránky. Nově se nesnaží poukazovat na aktuální zpravodajství, ale na celkovou kontinuitu provázání aktuálních témat magazínu s děním.

Mimo nového loga grafici ještě změnili vnitřní font písma a o málo jej zvětšili. Redakce taktéž uvažuje o oproštění se od tisku na černém pozadí, zejména v rubrice kultura a zvýšit tak komfort pro čtenáře.

Změny se udály v i redakčním prostředí. Reportérka Kateřina Šafaříková se rozhodla zamířit do Respektu. Od dubna ji nahradí redaktor magazínu Ego!, Ondřej Formánek. Změna souvisí i se skutečností, že časopis chce ubrat témat zaměřených na zahraniční politiku. Nabídku však zpestři o nové speciály Svět bydlení, Svět peněz a Svět aut.

I když si časopis změnami slibuje vyšší prodejnost, čísla zatím neuvádí s tím, že se připravuje vstup časopisu do kanceláře ABC ČR, kde poté budou volně k dispozici ověřená data o prodeji. Úspěšný boom jako u českého vydání Forbes se však nepředpokládá.

Přidat komentář